Uczelnia

Dla kandydata

Dla studenta

Kursy i szkolenia

Kontakt

Więcej

Zwiń menu

1000 proc. w rok. Polskie firmy mają szansę podbić Chiny

  • Kosmetologia

dodano: 30 lipca 2019

Dwie firmy z Polski ruszyły już na podbój Chin

Z rosnącego popytu na kosmetyki w Chinach – jak zaznaczył szef PAIH w Szanghaju – korzystają m.in. firmy francuskie, niemieckie czy amerykańskie, ale też polskie. Zwłaszcza te, które oferują np. produkty do makijażu oraz tzw. biokosmetyki. Dodał, że w tym roku długookresowe umowy na dostawy swoich produktów podpisało Miraculum oraz spółka Be Organic, a w „trakcie negocjacji są kolejne dwa kontrakty”.

 

Według Juchniewicza polskie produkty nie są co prawda w stanie konkurować ze słynnymi firmami z tzw. wyższej półki , ale doskonale radzą sobie na tzw. „średnich półkach”. Sprzyja temu – jak wskazał – trend do wyróżnienia się.

 

– Skończyły się czasy, że Chińczycy kupowali produkty masowe. Dziś zarówno kobiety jak i mężczyźni chcą się wyróżnić, dlatego poszukują kosmetyków czy środków do pielęgnacji definiujących ich osobowość np. z innych krajów i mniejszych manufaktur – tłumaczy.

 

Dodaje, że dokonując wyboru chińscy konsumenci patrzą m.in. na skład produktów, szukają ofert dobrej jakości, z jak najbardziej naturalnym składem. Atutem jest dla nich również historia firmy.

 

Twierdzi, że np. Miraculum udało się wejść na rynek Państwa Środka (umowa na sprzedaż maki Joko podpisana w styczniu), m.in. ze względu na ponad 100 letnią historię, która – według Chińczyków – jest gwarancją jakości. Z kolei Bella Farmacja, polski producent naturalnych kosmetyków, podpisał kontrakt ponieważ chiński partner szukał doskonałej jakości i naturalnych składników w produkcie.

 

Generalnie – jak podkreśla – produkty z Europy Środkowo – Wschodniej cieszą się w Chinach oraz w innych krajach azjatyckich coraz większym zainteresowaniem.

 

Z jego spostrzeżeń wynika, że produktami, które ceni sobie konsument chiński są maseczki do twarzy, cienie do oczu, szminki, płyny do kąpieli, produkty do higieny intymnej, kosmetyki dla dzieci, kobiet w ciąży a także młodych matek.

Chiny wymagają testów na zwierzętach

Juchniewicz przyznał, że chiński rynek kosmetyczny jest hermetyczny. Zaistnienie tam w tradycyjnych sklepach wymaga rejestracji produktu, co trwa od ośmiu miesięcy do dwóch lat, a ponadto wymaga przeprowadzenia zakazanych w Polsce testów na zwierzętach. W sumie – jak powiedział – wchodząca tam firma potrzebuje co najmniej kilku tysięcy euro na jeden produkt.

 

PAIH wskazuje, że swoistego rodzaju „wytrychem” jest wejście na chiński rynek on line. Alibaba Group, czyli największa na świecie firma z branży e-commerce, wspólnie z rządem z Pekinu wprowadziła rozwiązania typu cross border e-commerce. Jednym z nich jest np. platforma Tmall.hk założona specjalnie dla zagranicznych marek kosmetycznych, by mogły same sprzedawać i promować swoje produkty w Chinach.

 

– Dzięki temu rozwiązaniu można importować produkty legalnie, płacąc cło, ale nie rejestrując firmy ani produktów w Chinach. Nie ma też konieczności testowania produktów na zwierzętach, co jest szalenie istotne dla europejskich marek” – wyjaśnia Juchniewicz. Ponadto – zaznacza – w przypadku sprzedaży przez Tmall.hk rozliczenia odbywają się od razu w walucie zagranicznej.

 

– To znaczące ograniczenie kosztów, a poza tym sprzedaż on-line może być doskonałym papierkiem lakmusowym przed wejściem w kanał tradycyjny – wskazuje szef PAIH w Szanghaju.

Sprzedaż online się opłaca

Pytany, ile można w ten sposób zaoszczędzić, powiedział, że „wiele zależy od narządzi promocyjnych z których firma korzysta”. Zaznaczył jednak, że wielkość rynku, a także „co najmniej o połowę wyższe ceny sprzedaży w Chinach niż w Polsce, sprawiają, że koszty wejścia, zwłaszcza on line, mogą szybko się zwrócić. „Jeśli eksporter ma dobry produkt, to w ciągu roku może zwiększyć wartość sprzedaży nawet o 1000 proc.” – wskazał.

 

Zachętą do wejścia na chiński rynek jest obniżenie od 1 lipca 2018 r. stawek celnych na wwóz, m.in. części wyrobów przemysłu kosmetycznego i chemicznego. Stawka spadła z 8,4 do 2,9 proc. w przypadku kosmetyków do pielęgnacji skóry i włosów, detergentów czy niektórych produktów medycznych i zdrowotnych.

 

źródło: https://businessinsider.com.pl/firmy/w-tym-roku-dlugookresowe-umowy-na-dostawy-swoich-produktow-podpisalo-miraculum-oraz/0ddq07s

Skip to content
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.