Uczelnia

Dla kandydata

Dla studenta

Kursy i szkolenia

Kontakt

Więcej

Zwiń menu

Sieci handlowe wykorzystują nowy trend w Polsce

  • Dietetyka

dodano: 18 października 2016

Coraz więcej Polaków unika w swojej diecie wybranych produktów – głównie cukru i glutenu. Sieci handlowe śmielej więc wchodzą w segment zdrowej żywności, by zawalczyć o klienta, który za „specjalne” jedzenie jest w stanie zapłacić więcej.

 

Z badań CBOS wynika, że już 18 proc. Polaków unika w swojej diecie wybranych produktów. Najczęściej jest to cukier (55 proc. wskazań), gluteny unika z kolei 11 proc. badanych. CBOS postanowił sprawdzić, co jest powodem eliminowania z diety określonych grup produktów. Wśród odpowiedzi dominowały chęć schudnięcia, zdrowego odżywiania się oraz dolegliwości i choroby.

 

Sieci handlowe czują trend

Moda na zdrowy tryb życia, a co za tym idzie i na zdrowe odżywianie się, rozwija się bardzo szybko. By nadążyć za oczekiwaniami klientów, sieci handlowe zaczęły wprowadzać do swojej oferty produkty bezglutenowe, bezcukrowe i bez laktozy.

 

Niedawno sieć dyskontów Biedronka informowała o wprowadzeniu do sprzedaży makaronów bez glutenu. Biedronka od lat także współpracuje z ekspertami Instytutu Żywności i Żywienia, co skutkuje wprowadzaniem do oferty produktów o zmniejszonej kaloryczności. Współpraca ma też charakter edukacyjny.

 

Teraz Tesco chwali się, że wprowadza na rynek jedną z największych ofert dla osób, które poszukują zdrowej żywności. – Dostrzegamy rosnące zainteresowanie klientów żywnością bez glutenu, cukru czy laktozy, dlatego poszerzyliśmy ofertę. Obecnie na półkach hipermarketów znajduje się blisko 1000 nowych artykułów, w tym również produkty dietetyczne i pochodzące z upraw ekologicznych. To jedna z najszerszych ofert wśród wszystkich sieci handlowych w Polsce – informuje biuro prasowe Tesco.

 

Tesco obiecuje, że żywność będzie dostępna nie tylko w największych hipermarketach sieci, ale również w małych sklepach.

 

– Dzięki nowej ofercie zarówno alergicy, osoby korzystające ze specjalnych diet, jak i te, które cenią sobie ekologiczną certyfikowaną żywność znajdą produkty spełniające ich oczekiwania. Artykuły dla osób, które z różnych powodów muszą lub chcą wyeliminować z jadłospisu niektóre składniki, zostały skupione w jednym miejscu. Teraz każdy, kto przywiązuje dużą wagę do swojej diety, łatwo znajdzie artykuły spożywcze, których do tej pory szukał w różnych, często oddalonych o wiele kilometrów sklepach specjalistycznych – podkreśla Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

 

 

czytaj cały artykuł

źródło: biznes.onet.pl

Skip to content
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.