Coraz więcej Polaków unika w swojej diecie wybranych produktów – głównie cukru i glutenu. Sieci handlowe śmielej więc wchodzą w segment zdrowej żywności, by zawalczyć o klienta, który za „specjalne” jedzenie jest w stanie zapłacić więcej.
Z badań CBOS wynika, że już 18 proc. Polaków unika w swojej diecie wybranych produktów. Najczęściej jest to cukier (55 proc. wskazań), gluteny unika z kolei 11 proc. badanych. CBOS postanowił sprawdzić, co jest powodem eliminowania z diety określonych grup produktów. Wśród odpowiedzi dominowały chęć schudnięcia, zdrowego odżywiania się oraz dolegliwości i choroby.
Sieci handlowe czują trend
Moda na zdrowy tryb życia, a co za tym idzie i na zdrowe odżywianie się, rozwija się bardzo szybko. By nadążyć za oczekiwaniami klientów, sieci handlowe zaczęły wprowadzać do swojej oferty produkty bezglutenowe, bezcukrowe i bez laktozy.
Niedawno sieć dyskontów Biedronka informowała o wprowadzeniu do sprzedaży makaronów bez glutenu. Biedronka od lat także współpracuje z ekspertami Instytutu Żywności i Żywienia, co skutkuje wprowadzaniem do oferty produktów o zmniejszonej kaloryczności. Współpraca ma też charakter edukacyjny.
Teraz Tesco chwali się, że wprowadza na rynek jedną z największych ofert dla osób, które poszukują zdrowej żywności. – Dostrzegamy rosnące zainteresowanie klientów żywnością bez glutenu, cukru czy laktozy, dlatego poszerzyliśmy ofertę. Obecnie na półkach hipermarketów znajduje się blisko 1000 nowych artykułów, w tym również produkty dietetyczne i pochodzące z upraw ekologicznych. To jedna z najszerszych ofert wśród wszystkich sieci handlowych w Polsce – informuje biuro prasowe Tesco.
Tesco obiecuje, że żywność będzie dostępna nie tylko w największych hipermarketach sieci, ale również w małych sklepach.
– Dzięki nowej ofercie zarówno alergicy, osoby korzystające ze specjalnych diet, jak i te, które cenią sobie ekologiczną certyfikowaną żywność znajdą produkty spełniające ich oczekiwania. Artykuły dla osób, które z różnych powodów muszą lub chcą wyeliminować z jadłospisu niektóre składniki, zostały skupione w jednym miejscu. Teraz każdy, kto przywiązuje dużą wagę do swojej diety, łatwo znajdzie artykuły spożywcze, których do tej pory szukał w różnych, często oddalonych o wiele kilometrów sklepach specjalistycznych – podkreśla Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.
źródło: biznes.onet.pl